Tuesday, April 12, 2011

Verwachtingen GO cursus Web 2.0


Mijn verwachting is tweeledig: 1. Een overzicht krijgen van alle beschikbare diesnten en services op dit gebied. Daarbij dan tegelijk een handreiking in de vorm van een waardering: deze zijn gebruiksvriendelijk, kwalitatief goed etc. Scheiding van koren en kaf. 2. Hoe die geselcteerde diensten en services toe te passen zijn nin mijn dagelijkse werkomgeving. Probleem is dat heel veel van de ze diensten uit de sociale sfeer komen en ik daar helemaal niet in geïinteresseerd ben. In het persoonlijke leven twitter ik niet, blog ik niet, gebruik ik Flickr etc ook niet. In de professionele sfeer wil ik ze wel gaan gebruiken, maar ik ken ze niet goed genoeg. Daar hoop ik vandaag veel over te vernemen. Paul van Waelsden

Zoekopdracht RSS-feeds
Google-blogsearch en Icerocket bevallen beide goed, Technorati levert op mijn term(Tilburg University) vreemd genoeg niets op.

Ervaringen met Flickr: mooi, een oceaan van foto's. Vele gegevens: tags (die in ditgeval voldoende duidelijk zijn), datum, plattegrond, fototoestel. De fotograaf had nog meer materiaal op Flickr gezet, gegroepeerd op geografische aanduiding.

Promotiefilmpje Eindhoven:

3 comments:

  1. Soms is het practisch nut van Twitter of Facebook niet zo helder. Is het handig voor je werk en je persoonlijke ontwikkeling of is het alleen maar leuk en een hype.

    ReplyDelete
  2. bij de TU hebben ze yammer en dan zo ingesteld dat je alleen kunt inloggen met je TU account. dan heb je al iets meer de splitsing tussen professioneel en prive.

    ReplyDelete
  3. yammer volgens mij een beetje een combinatie van twitter en facebook.

    ReplyDelete